15 słów, które nie powinny się znaleźć na stronie internetowej

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 
 

15 słów, których nie powinno być na twojej stronie internetowej

4 sty 2018
Teksty na strony internetowe

W serwisie internetowym słowa mają znaczenie. Nieodpowiednie powodują, że tracisz szansę na zdobycie klientów.

Dlatego dowiedz się, jakie słowa nigdy nie powinny się znaleźć na stronie internetowej, a jeżeli są na twojej, zamień je na inne.

Czy poniżej znajdziesz wszystkie zwroty, jakich trzeba unikać w serwisie internetowym?

Nie mogę tego zagwarantować, ale obiecuję 15 praktycznych wskazówek w jednym blogowym wpisie.

Tani

Choć słowo tani znaczy często niedrogi, jest także synonimem niskiej jakości. Zamiast pisać o czymś, że jest tanie po prostu podaj cenę. Na przykład Serwery już od 99 groszy miesięcznie. Oprócz tego, że nie będziesz kojarzyć się użytkownikom z niesolidnością, zwiększysz ruch z wyszukiwarek. Dlaczego? Cenniki należą do najbardziej poszukiwanych, a także najczęściej wyszukiwanych informacji w internecie.

Wysoka jakość

Wyrażenie nadużywane, wyświechtane, nieprecyzyjne. Zamiast pisać o wysokiej jakości zawsze wyjaśnij, co sprawia, że produkt jest wyjątkowo trwały, solidny i dlaczego usługa jest wartościowsza, niż analogiczna w ofercie grupy docelowej.

Wysoka jakość obsługi klienta

Zapewnianie klientom odpowiedniej obsługi jest bardzo ważne. Jeżeli tego nie zrobisz, nie przetrwasz. Problem z tym stwierdzeniem jest taki, że jest ono ogólne i niewiele wyjaśnia. Na co mogę liczyć, jako klient? Czy odpowiadasz na wszystkie pytania w ciągu godziny? Czy twoja firma czynna jest także w godzinach wieczornych? Powiedz mi, jakiej obsługi mogę oczekiwać, a wtedy mnie zainteresujesz i być może przekonasz.

Innowacyjny

Mnóstwo firm, szczególnie tych z branży nowych technologii, twierdzi, że jest innowacyjna. Większość nie jest i nie ma w tym nic złego. Nie musisz być innowacyjny, żeby odnieść sukces. Ale jeżeli jesteś – pokaż to. Opisz produkty, które wymyśliłeś, procesy, jakie zmodyfikowałeś. Pokaż coś innowacyjnego, a uwierzę w twoją innowacyjność.

Bez ukrytych opłat

To sformułowanie budzi czujność i rodzi podejrzenie, że… gdzieś kryją się ukryte opłaty. To działa tak samo jak polecenie nie myśl o niebieskim. Dokładnie na odwrót. Zamiast umieszczać takie sformułowania lepiej pracować na zaufanie klientów otwarcie i przejrzyście przedstawiając ceny, zasady współpracy i politykę prywatności.

Światowej klasy firma. Zapewniamy usługę o najwyższych standardach europejskich.

To, że Christiano Ronaldo, jest światowej klasy piłkarzem, a Roger Federer światowej klasy tenisistą jest oczywiste dla każdego. Ale jak określić, która firma jest światowej klasy, a która nie? Kto wyznacza europejskie standardy usług i jakie one są? To, że świadczysz usługi dla klientów z całego świata nie czyni z ciebie automatycznie firmy światowej klasy. Więc nie używaj tego i podobnych sformułowań – najlepszy w swojej klasie, wiodący, pierwszorzędny – chyba, że dysponujesz badaniami, które mogą to potwierdzić.

Działamy z pasją. Kieruje nami pasja w dążeniu do doskonałości.

To wszystko różne wersje stwierdzeń, które choć często bywają prawdą, są tak często używane, że spowszedniały. Straciły swoją moc. Stały się niewidzialne. Są lepsze sposoby na pokazanie, że robisz to, co kochasz i wkładasz w to całe swoje serce.

Wykraczamy poza ramy standardów.

Niemal każda firma twierdzi, że robi coś inaczej niż konkurencja. Wiele z nich faktycznie wyróżnia się sposobem pracy. Jedno jest pewne, jeżeli chcesz powiedzieć, że robisz coś niestandardowego, po prostu opisz lub pokaż, co potrafisz. Nie używaj wyświechtanych sformułowań, które już się opatrzyły i niewiele znaczą.

Optymalizuję procesy biznesowe.

To znaczy? Co dokładnie robisz? Powiedz to samo, ale tak, by zrozumiał cię nie tylko człowiek z twojej branży, ale każdy. Według badań Nielsen Norman Group wszyscy ludzie, także eksperci i profesjonaliści wolą na stronach internetowych jasną, zwięzłą informację wolną od żargonu i trudnych słów.

Ja i my. 

Każdy, kto odwiedza firmowy serwis internetowy chce wiedzieć, w czym możesz mu pomóc. I tylko dlatego chce wiedzieć czym się zajmujesz. Dlatego choć słów ja czy my nie da się całkowicie wyeliminować, nie powinny dominować w serwisie internetowym. Jeżeli tak się dzieje, potrzebujesz nowych tekstów.

Zachęcamy do przejrzenia naszej strony.

To stwierdzenie tak oczywiste, że aż zbędne. Każdy właściciel strony internetowej do tego zachęca. Dużo skuteczniejsze niż użycie tego sformułowania jest więc pokazanie, że przejrzeć serwis internetowy jest po prostu warto. Na przykład po to, żeby poprawić sprzedaż, wiedzieć, jak naprawić cieknący dach, albo uciec przed zbliżającą się katastrofą :-).

Kliknij tutaj.

Używając tego sformułowania chcesz zachęcić do kliknięcia, nie wyjaśniając po co ktoś ma to zrobić. Żeby to wiedzieć, użytkownik musi przeczytać słowa wokół linku, co zabiera czas. Lepiej więc umieść na stronie wezwania do działania, które mówią kliknij tutaj nie używając tych słów.

Szybka dostawa.

Zamiast pustych obietnic twoi klienci woleliby się dowiedzieć kiedy produkt zostanie dostarczony.

Naprawdę. Bardzo. Wyjątkowo.

Naprawdę dobry pomysł jest tak samo dobry jak dobry pomysł. Bardzo rzetelna praca znaczy to samo, co rzetelna praca. A wyjątkowo skuteczna pomoc jest po prostu skuteczna. Nadużywanie wzmacniaczy na stronie internetowej podważa twoją wiarygodność i niepotrzebnie wydłuża tekst. Usunięcie ich pozwoli na zachowanie znaczenia. Jednocześnie zdania będą krótsze, czytelniejsze i bardziej przekonujące.

W szybko zmieniającym się świecie musisz…

Zdania zaczynające się od takich słów często odwracają uwagę od tego, co najważniejsze. Niby chcesz wyjaśnić, że rozumiesz perspektywę klienta, że rozumiesz, co jest jego problemem. Z drugiej strony napisanie, że o tym wiesz niczego nie dowodzi i niewiele wnosi. Lepiej skoncentruj się na faktach. Innymi słowy, zamiast pisać: Rozumiemy, że wszystko pędzi i masz za mało czasu, żeby do nas przyjść napisz po prostu: Z nami wszystko załatwisz przez telefon.

Podsumowanie

Na stronie internetowej pisz prosto i zwięźle, a unikaj zdań złożonych. Całkowicie wypleń żargon, wyszukane słowa i ogólniki, by zastąpić je zwyczajnymi, trafnymi, zrozumiałymi dla każdego sformułowaniami. Będziesz lepiej rozumiany i bardziej przekonujący.

Jeżeli potrzebujesz przy tym wsparcia już dziś poproś o ofertę na napisanie tekstów do serwisu internetowego.

Inne artykuły, jakie mogą cię zainteresować: 

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS